Bullet journal with me!

Min kreativitet har varit så himla oanvänd och bortkastad länge nu, känner jag. Därför har jag bestämt att jag ska testa Bullet journaling. Jag kommer kombinera dagboksskrivande, olika sorts listor, scrapbooking och allmänt målande/ritande/tecknande i min journal.
 
Här kan den som vill se hur jag skapar min bullet journal och inspireras av mina idéer.
Följa mina framsteg och lära av mina misstag.
Dela min kreativa process och njuta!
 
Inledningsvis kan jag visa vad jag har för material just nu. Detta är inköpt på Panduro:
 
 
- Själva journalen: Leuchtturm 1917, storlek A5. (Ja, den som alla andra har...) Min är utan prickar. Jag tror att jag kommer uppskatta att det kan vara helt tomt på vissa ställen för effekt. Den kostade 190kr, och den finns även på fler ställen.
- Watercolor paper, A5. Tanken är att jag ska måla med vattenfärg på ett annat papper och klistra in, för att sidorna i journalen inte ska bli blöta och skrynkla sig eller läcka igenom. Minns inte vad denna kostade, tyvärr. Tror det kan ha varit omkring 50kr.
- Fimo metallblad i silver, 10 ark. 120 kr. Detta är att likna vid aluminiumfolie nästan, som jag har tänkt klistra in för silvrig skimmereffekt.
- Två stora pappersark, som ligger underst. Ett i papp-färg och ett med trämönster. De kostade ca 15kr styck.
- Watercolor i 12 pastellfärger. 280kr.
- En genomskinlig mall. 70kr.
- En röd dubbelhäftande tejp. Minns inte priset. Gissar på ca 70kr. Påfyllnadsbar. Superenkel att använda. Verkligen smidig.
- Washitejp svart/silver. 6-pack. Tror de kostade strax över 100kr.
- Washitejp djurmönster i guld (syns knappt i bild tyvärr). Hmm, kanske 30-40kr.
- 3-pack svarta brush-pennor. Som ska vara till kalligrafi typ. 99kr.
- Paket med 1 guldpenna och 1 silverpenna. 49kr, tror jag.
 
Den sista svarta pennan hade jag sedan tidigare. Det är en Letraset fine liner storlek 0.3. Jag har även en uppsättning akrylfäger sedan innan, och en del olika ProMarker-pennor. Dock är jag väldigt orolig för vilka pennor som kommer synas igenom papperna. Jag vill inte att det ska göra det, så jag lägger hellre lite mer pengar på nya pennor i så fall. Har som sagt inte testat allting ännu, då jag knappt hunnit börja.
 
De grejer jag valt ut har jag fått nys om via andra som håller på med bullet journaling på youtube. Några grejer har jag även valt själv, så som bladsilvret. Alla gör nämligen olika - en del skriver som kalender, andra gör lite mer som dagbok och vissa scrapbookar. Jag vill kombinera, då jag i första hand är ute efter det kreativa i det hela. Jag är inte i behov av en kalender direkt, utan jag vill mest pyssla och skapa.
 
Här kommer alltså skrivas om vad jag gör i min journal, vad jag inspireras av, och vad jag lär mig.
Jag ska försöka visa så mycket bilder jag kan under processens gång, eftersom jag själv ofta är allra mest nyfiken på hur saker blir till. Att se en fin bild när den är klar är ju trevligt, men man lär sig mer av att se arbetsgången, tänker jag. Därför är det så jag ska försöka jobba här.
 
Enjoy! I know I will!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

aupendi

bullet journal with me!

RSS 2.0