Steg två

Det jag allra mest har sett fram emot är att börja måla med vattenfärgerna. Jag har sett så himla fina månadsuppslag som andra gjort med vattenfärg.
Eftersom jag inte ritkigt vill ta mig vatten över huvudet så tänkte jag börja lite enklare, och försöka att inte vara så perfektionistisk. För att nivån inte skulle bli 10 av 10 direkt och för att misstag inte skulle vara så uppenbara så började jag med en design av raka linjer och där färgen är menad att vara utanför linjerna.
Jag hittade inspirationen till dessa söta pastelldjur på Pinterest. Så det jag gjorde var att jag kollade på bilder på min datorskärm medan jag själv ritade likadant (eller så gott det gick).
 
Såhär gick det till från början till slut:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Den här sista bilden är redigerad i photoshop för att bli ritkigt vit i bakgrunden.
Jag tycker jag lyckades med effekten jag var ute efter. Det jag saknar nu är nog lite vita detaljer, men än så länge har jag ingen vit penna, så det avvaktar jag med. För tillfället är den här bilden inte insatt i journalen, utan den är målad på ett av Watercolor-pappren.
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

aupendi

bullet journal with me!

RSS 2.0